زعفران گیاهی پر خاصیت و ارزشمند است که همه را مجذوب عطر و رایحه خود کرده است. شما هم اگر دوست داشته باشید می توانید گیاه زعفران را در منزل خود کشت کنید.

برای کاشت زعفران در منزل ابتدا باید پیاز سالم گیاه زعفران را از مراکز معتبر کشاورزی خریداری نمایید. سپس یک مخلوطی از خاک باغچه و کود حیوانی اماده نمایید.

برای داشتن گیاه زعفران مقاوم در برابر سرما و گرمای سخت باید پیاز زعفران را در گلدان و یا محل کشتی که آماده کرده اید، به صورت عمیق و حدودا 25 سانت در عمق گلدان بکارید. اگر باغچه ای دارید که از نور کافی برخوردار است می توانید پیاز های زعفران را در عمق 25 سانتی به صورت سه تایی یا پنج تایی کنار هم بکارید و بین هر دسته یک فاصله 25 سانت هم در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای کاشت گیاه زعفران ابتدای مهر ماه است. گیاه زعفران نیاز کمی به آبیاری دارد و بطور متوسط در طول رشد و گل دهی خود به سه یا چهار بار آبیاری نیاز دارد.

گلهای زعفران در اوایل آبان ماه شروع به رویش می کند و بهتر است قبل از تابش مستقیم نور خورشید گل ها چیده شوند تا از عطر و کیفیت آنها کم نشود. برای خشک کردن زعفران از آون برقی با دمای کم و یا محیط تاریک دور از نور مستقیم استفاده شود تا زعفران با کیفیت تری داشته باشیم.

بهتر است گلدان های گیاه زعفران در دوره رشد و گل دهی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد و در دوره خواب گیاه زعفران یعنی در بهار و تابستان در سایه قرار بگیرد. دوره خواب گیاه از آبیاری آن خودداری شود زیرا موجب پوسیدگی پیاز ها می شود.

پس از کاشتن گیاه زعفران حدود 8 تا 10 سال می توان محل کشت را تغییر نداد ولی در هر بار دوره رشد باید کود دهی را انجام داد.