کاکتوس ها گونه های مختلفی دارند و هر کدام زیبایی خاص خود را دارد کاکتوس گونه اچینو بسیار زیبا و با دوام در محیط خانه و آپارتمان می باشد. نگهداری از کاکتوس اچینو اصلا سخت نمی باشد و به راحتی می توان از آن نگهداری کنید.

در این قسمت یکسری نکات مهم و قابل توجه برای نگهداری و پرورش گیاه اچینو در آپارتمان گفته می شود با ما همراه باشید.

کاکتوس اچینو

نحوه نگهداری از کاکتوس اچینو در آپارتمان

گیاه اچینو بومی مکزیک می باشد این گیاه زیبا و با دوام اگر در شرایط محیطی زادگاه خود قرار داشته باشد تا قطر 90 سانتی متر رشد می کند. این گیاه در موقع رشد اولیه خود سریع رشد می کند و کم کم رشد آن کم میشود به صورتی که برای ارتفاع 24 سانتی متر 10 سال طول میکشد. در صورتی که شرایط این کاکتوس فراهم باشد در اواسط تابستان می توانید شاهد گلهای زرد رنگ زیبای آن باشید.

مقدار آبیاری کاکتوس اچینو در آپارتمان

آبدهی برای گیاه کاکتوس کامل متفاوت با سایر گل های آپارتمانی می باشد پس به نکاتی که گفته می شود توجه کنید: آبیاری متوسط در بهار و تابستان مورد نیاز است اما در پاییز باید آبیاری کاهش پیدا کند. توجه داشته باشید که این گیاه تنها ۲ تا ۳ بار باید در زمستان آبیاری شود. در مراقبت از کاکتوس زیاده روی نکنید. شرایط طبیعی زندگی این گیاهان با سایر گیاهان متفاوت است. به هیچ وقت در روز و زمانی که گیاه در نور آفتاب قرار دارد آبیاری را انجام ندهید. آبیاری گیاه در زمانی که گیاه در معرض نور آفتاب قرار دارد می تواند باعث سوختگی گیاه در نتیجه حمله قارچ ها و ایجاد اسکار شود.

دمای مناسب برای گیاه اچینو در آپارتمان

از بهار تا پاییز به گرمای متوسط نیاز دارد . در زمستان ، در جای خنک باشد . ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی گراد ، دمای ایده آل کاکتوس ها می باشد . کاکتوس ها می توانند دمای ۵ درجه سانتی گراد را نیز تحمل کنند . اگر هوا خیلی سرد باشد ، و وسیله ی گرما زا موجود نباشد ، باید کاکتوس های کنار پنجره را به داخل اتاق منتقل کرد . بعضی از کاکتوس ها را باید در دمای ۱۵ درجه سانتی گراد نگهداری کرد .

مقدار نور مناسب برای گیاه اچینو در آپارتمان

روشن ترین محل را برای نگهداری کاکتوس در نظر بگیرید .(به ویژه در زمستان) در گلخانه ها کمی سایه در ماه های گرم سال ضرورت دارد . اچینو نور کامل آفتاب می خواهد. البته  نور مستقیم در روزهای بسیار گرم ممکن است باعث سوختگی این کاکتوس شود.

رطوبت مناسب برای کاکتوس اچینو در آپارتمان

در تابستان برای کاکتوس هوای مرطوب ایجاد نکنید (به استثنای کلیستو کاکتوس ) . نیاز این گیاهان به هوای تازه است . در تابستان پنجره ها را باز کنید ، تا هوای تازه به گیاهان برسد .

زمان مناسب برای تعویض گلدان کاکتوس اچینو

وقتی گیاه جوان باشد ، هر سال باید گلدانش را عوض کرد بعد از آن هر موقع که لازم بود گلدان را عوض کنید . گلدان جدید باید کمی بزرگتر از گلدان قبلی باشد .

نحوه تکثیر گیاه اچینو

بسیاری از کاکتوسها با قلمه زدن ریشه می دهند . در بهار یا تابستان از ساقه یا پاجوش ها برای تکثیر استفاده می شود . نکته ی مهم این است که ، قلمه ها را پیش از کاشتن در خاک چند روزی نگه دارید تا خشک شوند . قلمه ها بزرگ را حتی یک یا دو هفته می گذارند تا خشک شوند .