گل آنتوریوم آندرانوم جزو گل هایی است که در نگاه اول به نظر مصنوعی می آیند این گل با برگ های سبز و مخملی و گل های رنگی خود زیبایی خاصی را به دکوراسیون منزل می دهد  و گلی است که در محیط خانه بسیار بادوام است و رشد خوبی دارد. در ادامه نکاتی در خصوص نگهداری و پرورش گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان را به شما عزیزان می گوییم با ما همراه باشید. 

گل آنتوریوم آندرانوم

طریقه نگهداری از گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

گل آنتوریوم آندرانوم (Anthurium andraeanum) از خانواده ی  Araceae  و بومی گواتمالا و کوشاریکا می باشد.  گل آنتوریوم آندرانوم بسیار با دوام و کم توقع است و زمان گلدهی این گیاه سه ماه می باشد. رشد و ارتفاع آن به بیش از 30-40 سانتی متر می رسد و گل های آن در رنگ های مختلف سفید ، صورتی ، قرمز ، بنفش و … موجود میباشند.

در ادامه شرایط نگهداری گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان بیشتر آشنا شوید

 

مقدار نور مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

نور تاثیر فوق العاده ای در روند رشد گیاه و زنده ماندن ان دارد ولی مقدار تابش نور در برخی گیاهان متفاوت است و شما باید بدانید چه مقدار نور و برای چه گلی می باشد.
تابش مستقیم نور خورشید به این گیاه آسیب میزند، بهترین نور برای آن ، نور غیر مستقیم کنار پنجره میباشد و این گیاه نسبت به سایه مقاوم است.

خاک مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

انتخاب بهترین نوع خاک برای گیاه شما کاملا ضروری و مهم می باشد زیرا گیاه در خاک رشد می کند و خاک مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم مخلوطی از خاک برگ و خاک چوب و زغال و یا تورب خاکی مناسب است که آنتوریوم در آن براحتی رشد می نماید.

دما مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

دما نیز تاثیر خاصی برای رشد و پرورش گیاه شما در آپارتمان دارد به همین منظور دمای مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان معمولا بین 16 تا 21 درجه سانتی گرادمی باشد. 

مقدار آبیاری مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

گل آنتوریوم آندرانوم در بهار و تابستان هر وقت خاکش خشک شد آبیاری شود اما در زمستان آبیاری هفته ای یکبار انجام شود.
برای آبیاری بهتر است اجازه دهید رویه خاک کاملا خشک شود سپس اقدام به آبیاری کنید.

رطوبت مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

در فصل تابستان بهتر است هر روز آب پاشی انجام شود تا سرحال و شاداب باشد ولی در فصل زمستان نیاز نیست فقط کافی است هفته ای یکبار در زمستان آبیاری کنید.

مقدار کودهی مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

کود مناسب برای گل آنتوریوم آندرانوم که رشد استفاده از آن رشد گیاه را افزایش می دهد کود مخصوص گلدهی آنتوریوم با دوز مناسب است که ماهی یکبار کودهی کافی می باشد

گل آنتوریوم آندرانوم

زمان تعویض گلدان گیاه آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

بهترین زمان برای تعویض گلدان زمانی است که دوران گل دهی در زمستان تمام شده باشد در این صورت میتوانید اقدام به تعویض گلدان ها نمایید،دقت کنید که گلدان باید دارای زهکش مناسب باشد.

نحوه تکتثیر و قلمه زدن گل آنتوریوم آندرانوم در آپارتمان

هم می توانید از طریق تقسیم بوته آنرا تکثیر نمایید و هم از طریق بذر
توصیه می شود، با پارچه ای نمناک که پرز نداشته باشد هر ماه یکبار روی برگها را تمییز نمایید و در اواخر زمستان اقدام به تعویض گلدان با یک سایز بزرگتر نمایید.