گلها همواره با زیبایی ظاهر و عطر دلنشینی که دارند انرژی مثبت از خود ساطع میکنند و کمتر کسی را می توان یافت که علاقه ای به گل و گیاه نداشته باشد. گلها بخصوص برای خانم ها بهترین هدیه ای است که می تواند آنها را شگفت زده کند . همه ما میدانیم که تنوع گل و گیاهان بقدری زیاد است که میتوان مطابق هر سلیقه ای آن را تهیه کرد.

اما در این میان برخی از گل ها هستند که زیبایی حیرت انگیزی دارند، این گلها در عین زیبایی جزء گیاهان کمیاب محسوب میشوند  و  طبیعتا از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل تهیه آنها به سادگی ممکن نیست.

در اینجا به معرفی گران قیمت ترین و کمیاب ترین گل های جهان می پردازیم :

گل رز ژولیت

گرانترین گل دنیا: رز ژولیت

گرانترین گل جهان گل "رز ژولیت" نام دارد که پرورش دهنده آن فردی بریتانیایی بود که برای ایجاد این گل فوق العاده زیبا ، ۱۵ سال از عمر خود را صرف به عمل آمدن آن کرد. هر شاخه از این گل به مبلغ باورنکردنی ۳ میلیون پوند فروخته می‌شود.

گل لاله سیاه

گرانترین گل دنیا:لاله سیاه

کمیابترین نوع لاله «پادشاه شب» است. در قرن هجده در هلند تقاضا برای این گل خیلی زیاد بود. گونه های متفاوتی از لاله در مناطق مختلف طبیعت یافته می شوند اما گل لاله سیاه از کمیابترین و زیباترین، همچنین محبوبترین نوع لاله است. امروزه قیمت هر شاخه گل لاله سیاه 15 تا 20 دلار است.

گل ارکید طلایی

گرانترین گل دنیا:گل ارکید طلایی

 

گل ارکید طلایی کمیابترین نوع گل ارکید است که جزء گرانترین گلهای جهان نیز شمرده می شود. این گل خارق العاده برای اولین بار در 15 سالگی گل می دهد. این گل زببا فقط در ماه های مارس تا مه رشد میکند و زمان زیادی برای شکوفا شدن نیاز دارد. قیمت هر شاخه گل ارکید طلایی 5 تا 6 هزار دلار می باشد.

گل رز رنگین کمانی

گرانترین گل دنیا: رز رنگین کمانی

گل رز رنگین کمانی یکی دیگر از گران ترین گل ها در دنیاست. گل رز رنگین کمانی دارای ترکیبات رنگی مختلفی است. نوع گرمسیری آن با ترکیبی از سرخ، صورتی و زرد است و نوع اقیانوسی آن از رنگهای سبز و آبی ترکیب شده است. ترکیبات رنگی دیگری نیز امکان دارد ولی ساختن سیاه و سفید این گل ممکن نیست.

 گل گلوریوسیس (گلوریوسا)  

  

گلوریوسا گلوریوسا که یک گیاه گلدار بالارونده  و دارای ساقه‌های افقی است شاخه‌های برگدار خود را تا دو متر با حضور یک پشتیبان پرتاب می‌کند. طرف بیرونی آن صورتی و داخلی آن دو رنگ هستند: زرد و قرمز روشن. پرچم‌ها به صورت شعاعی مانند پره‌های چرخ قرار دارند. گلوریسا گیاهی نسبتا نادر و گل گران قیمت بومی آفریقای جنوبی و آسیا است. گاهی ارتفاع این گیاه به سه متر می‌رسد. شاخه‌های شکننده، برگ‌های بلند و گل‌های بزرگ با اشکال عجیب دارد. گل‌های آن زرد-قرمز روشن یا زرد- سبز هستند. قیمت هرگل آن ده دلار می باشد.