گیاه بنجامین با نام علمی (Ficus benjamina) از آن دسته گل هایی می باشد که زیبایی خاصی را به خانه میبخشد و به دلیل داشتن برگ های سبز و با طراوت انرژی مثبتی را به افراد خانه می دهد. برای نحوه نگهداری و پرورش این گل زیبا در خانه باید به نکات مهمی که گفته می شود حتما توجه کنید زیرا این گیاه بسیار حساس بوده و اگر به آن توجه نکنید برگ های آن میریزد و در نتیجه گیاه شما خشک میشود.

عکس گل بنجامین

همین طور که گیاهان استرس را کاهش میدهد تمرکز را نیز بالا می برد 

شرایط نگهداری از گل بنجامین در آپارتمان

این گل زیبا و شاداب از شرایط نگهداری ویژه ای برخوردار می باشد زیرا گلی حساس و نژاد آن استوایی بوده و بومی جنوب شرقی آسیا می باشد. ولی می توان این گل زیبا را با توجه به نکات مهم برای نگهداری از آن در محیط خانه تنظیم نمود و به راحتی از آن نگهداری کرد.

گیاه بنجامین در داخل خانه و خارج برگ های سبز 12 سانتی دارد که بر روی شاخه های کوچکش هستند. در داخل خانه، درخت می تواند به بلندی 1 متر و 80 سانتی برسد، همچنین در داخل خانه، درخت می تواند در یک گلدان بزرگ شود و به رشد خوذ ادامه دهد.

نکات مهم و قابل توجه برای نگهداری از گل بنجامین در آپارتمان:

مقدار نور کافی برای گل بنجامین در آپارتمان

نور برای گیاه کاملا حیاتی می باشد و باید بدانیم که چه مقدار نور برای چه نوع گیاهی لازم است. گل بنجامین در محیط خانه به نور زیاد احتیاج دارد و در نور مستقیم رشد بهتری خواهد داشت.

هر چند در زادگاه خودش بیشتر در سایه رشد می کند ولی در محیط خانه نور زیاد برای آن مناسب است. این گیاه کاملا حساس به جابه جایی است زیرا با این عمل کرد واکنش نشان می دهد و برگ های ان شروع به ریزش می کند. پس محلی مناسب برای آن انتخاب کنید و مدام در همان جا از آن نگهداری کنید.

نوع خاک مناسب برای گل بنجامین

برای گیاه مهم می باشد زیرا خاک خوب کمک میکند گیاه در آن رشد کند گیاه بنجامین به خاکی نیاز دارد که کاملا غنی شده از مواد آلی صورت گرفته شده باشد. خاک گل بنجامین باید حاوی پرلیت، شن و ورمیکولیت باشد تا گیاه از آن تغذیه کند تا رشد خوبی داشته باشد.

مقدار آبیاری مناسب برای نگهداری از گل بنجامین

این گیاه را به طور پیوسته مرطوب نگه دارید، اما نگذارید تا بیش از حد در آب غوطه ور بماند و یا برگ هایش بیفتد و از پوسیدگی ریشه ای رنج ببرد. در محیط بومی خود، این گیاهان به طور معمول برگ های خود را در ابتدای فصل خشک می ریزانند که باعث می شود آن ها به شدت حساس به تغییرات در رطوبت باشند، دقت کنید که برنامه آبیاری تان سازگار و مناسب باشد.

مقدار دما و رطوبت مناسب برای گل بنجامین در آپارتمان

این گیاه با درجه حرارت شبانه بین 65 تا 70 درجه فارنهایت و دمای روز بین 75 تا 85 درجه فارنهایت راحت هستند. در نظر بگیرید که ترموستات خود را تنظیم کرده باشید، تا نوسانات دما در منزل پیش بینی شود. در تابستان، از تهویه هوای سنگین استفاده نکنید، زیرا بنجامین در صورتی که دمای داخلی زیر 70 درجه کاهش یابد، آسیب می بیند.

به عنوان بومیان استوایی، بنجامین رطوبت بالایی را ترجیح می دهند، اگر آن ها بیش از حد خشک شوند، ممکن است برگ های خود را از دست بدهند. استفاده از یک دستگاه بخور برای منظم کردن سطوح رطوبت در منزل را در نظر بگیرید. خاک را در اطراف پایه گیاهتان تان مرطوب نگه دارید، و برگ های گیاه را گاهی برای جلوگیری از خشک شدن هرس کنید.

مقدار کودهی مناسب برای گل بنجامین

این گیاه فیدر و خورنده های قوی هستند و به مقدار زیادی کود در طول فصل رشد نیاز دارند. اگر گیاه شما برگ هایش را با وجود نور ایده آل، دما، رطوبت، و سطح کود بریزاند، می توانید کمی مکمل منیزیم و منگنز بدهید، اگر این کار کارساز نبود، به دنبال آفات رایجی از جمله شته ها، حشرات، و مگس سفید بگردید. میتوانید از کود های سه بیست برای این گیاه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین کود برای رشد گیاهان اپارتمانی