افوربیا تریگونا یکی دیگر از کاکتوس های خاص و زیبا می باشد که طرفداران زیادی دارد این گیاه زیبا از شکل و رنگ منحصر به فردی برخوردار می باشد. شرایط نگهداری از این گل زیبا در آپارتمان کار سختی نمی باشد به شرطی که به نکاتی مهمی که در ادامه گفته می شود به خوبی رعایت کنید تا گلی سرحال و زیبا داشته باشید.

کاکتوس افوربیا

نحوه نگهداری از کاکتوس افوربیا تریگونا در آپارتمان

در این مقاله قصد داریم روش های آسان و نکات مهم در خصوص نگهداری از کاکتوس افوربیا تریگونا در آپارتمان به شما عزیزان آموزش دهیم تا همیشه گیاه شادابی را در محیط خانه خود داشته باشید. افوربیا دارای ساقه قرمز سه گوشی است که ساقه بصورت ایستاده و عمودی است و شاخه ها دائماً در حال رشد هستد و بحالت دو یا سه طرفه می باشند.

افوربیا تریگونا گیاهی است با نام علمی Euphorbia trigona و به خانواده Euphorbiaceae تعلق دارد. زیستگاه اصلی این گیاه مناطق گرمسیری، کویری و ساوانا است. محبوب بودن این گیاه بدلیل مقاومت خوب در شرایط نامطلوب محیطی و همچنین ساقه خوشرنگ قرمز و برگ ها کوچک قرمز افوربیا تریگونا می باشد. در روی ساقه گیاه و بر روی زائده ها، برگ های کوچک قرمز رنگی  نمایان می شود که ظاهر گیاه را بسیار جذاب و چشمنواز می کند، این برگ ها معمولاً در فصل زمستان ریزش می کنند.

نکته: قابل توجه در نگهداری این گیاه زیبا، وجود شیره سفید رنگی که در هنگام قلمه زدن و یا بریدگی در ساقه بیرون می آید، این شیره سفید رنگ سمی بوده و در صورت برخورد با دست از تماس آن با صورت و چشم خودداری شود، همچنین برای حیوانات خانگی نیز سمی می باشد.

مقدار آبدهی مناسب برای کاکتوس افوربیا تریگونا در آپارتمان

از آنجایی که همیه ما می دانیم نحوه آب دادن و مقدار آبیاری گیاه از نکات بسیار مهم محسوب می شد زیرا اگر اشتباهی در مقدار آبدهی آن داشته باشیم گیاه شما از بین می رود. در فاصله دو آبیاری اجازه دهید، خاک گلدان کاملاً خشک شود و سپس آبیاری را انجام دهید.

مقدار نور مناسب برای کاکتوس افوربیا تریگونا در آپارتمان

بیشتر کاکتوس ها به نور زیاد احتیاج دارند ولی در مواقعی نور زیاد به آن آسیب می زند پس به مقدار نور گیاه خود توجه داشته باشید. افوربیا به محیطی با نور کامل و زیاد، آفتاب مستقیم نیاز دارد ( آفتاب تابستان برای این گیاه مضر می باشد).

خاک مناسب برای گیاه افوربیا تریگونا در آپارتمان

این گیاه به خاکی سبک با زهکشی خوب نیاز دارد، بهترین ترکیب خاک برای افوربیا، (خاک برگ + ماسه) یا (ماسه + پیت ماس) می باشد. در فصل تابستان و بهار هر ۱۴ روز یکبار می توانید از کود مخصوص کاکتوس و یا کود (۳۶-۱۲-۱۲) استفاده کنید.

کوددهی مناسب برای گیاه افوربیا تریگونا در آپارتمان

کاکتوس افوربیا

در فصل تابستان و بهار هر 14 روز یکبار می توانید از کود مخصوص کاکتوس و یا کود (36-12-12) استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کود ها به این لینک مراجعه کنید:بهترین کود برای رشد گیاهان آپارتمانی

دما: دمای مناسب نگهداری افوربیا تریگونا همچون سایر کاکتوس ها دمای ۳۰-۲۵ درجه سانتی گراد است.

تکثیر گیاه افوربیا تریگونا در آپارتمان

افوربیا تریگونا از طریق قلمه و بذر قابل تکثیر می باشد.