اریکا یکی دیگر از بهترین گل های آپارتمانی می باشد که می توانید در محیط منزل خود به خوبی نگهداری و پرورش دهید در ادامه یکسری از مهم ترین نکات برای نگهداری و پرورش گیاه اریکا را به شما عزیزان می گوییم که با مطالعه این نکات گل سرحال و شادابی داشته باشید. با ما همراه باشید

گل اریکا

همه چیز درباره گیاه اریکا

اریکا یک گیاه بسیار زیبا می باشد که با برگ های سبز و بلند کشیده و دارای قدی بلند می باشد این گیاه گیاه خاص کاملا مناسب برای فضای بسته و کم نور می باشد. اریکا بومی مناطق جنوب شرقی آسیا می‌باشد.

برای نگهداری و پرورش این گیاه فوق العاده نیاز است به نکات زیر توجه داشته باشید:

طریقه نگهداری از گل اریکا در آپارتمان

اریکا در محیط های حاره ای و مرطوب رشد بسیار خوبی را خواهد داشت ولی به دلیل سازگاری که از خود نشان می‌دهد، در فضاهای آپارتمانی و سربسته نیز نگهداری می‌شود.

نور مناسب برای گل اریکا در آپارتمان

 از آن جایی که گیاهان سایه دوست کاملا حساس به مقدار نوردهی می باشند پس توجه کنید که نور زیاد و یا کم به گل خود تابیده نشود. اریکا گیاهی سایه دوست است و در فضایی که دارای نور غیر مستقیم باشد بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد.


خاک مناسب برای گل اریکا در آپارتمان

نوع خاک برای گیاه خیلی مهم می باشد انتخاب بهترین خاک برای گل خود را جدی بگیرید. بهترین خاک برای اریکا ترکیبی از خاک برگ و ماسه با زهکشی مناسب می باشد.


آبیاری مناسب برای گل اریکا در آپارتمان

همان طور که میدانید گیاه با آب رشد می کند ولی اگر مقدار آب دهی درستی نداشته باشید گیاه شما از بین می رود. اریکا در فصل رشد به آبیاری منظم دو تا سه بار در هفته نیازمند است ولی در فصل های سرد سال به آبیاری کمتری احتیاج دارد.( دقت نمایید طوری باید آبیاری را انجام دهید که خاک گیاه با لمس کردن همواره مرطوب باشد.)


رطوبت مناسب برای گل اریکا در آپارتمان

 این گیاه رطوبت دوست است، به همین منظور روزانه از اسپری آب برای حفظ رطوبت آن استفاده کنید یا در زیرگلدانی آب بریزید و در زیر گلدان قرار دهید.


دما مناسب برای گل اریکا در آپارتمان

دما خانه برای این گیاه کاملا مناسب می باشد پس نگران نباشید. این گیاه بومی مناطق گرمسیری است به همین دلیل درهوای گرم با  دمای مابین 15 تا 30 درجه سانتی‌گراد شرایط مساعدی خواهد داشت.


کوددهی مناسب برای گل اریکا در آپارتمان

 همان طور که میدانید گیاه هم نیاز به تغذیه و کود دهی مناسب برای رشد خود دارد پس این نکته اصلا فراموش نکنید که کود برای گل بسیار مهم می باشد. در فصل رشد ماهی یکبار این گیاه را با کود کامل گیاهان آپارتمانی کوددهی نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص کود های اپارتمانی به لینک زیر مراجعه کنید: بهترین کود برای رشد گیاهان آپارتمانی


تکثیر گل اریکا در آپارتمان

 اریکا گل حساسی نمی باشد پس بنابراین برای تکثیر آن اصلا نگران نباشید شما می توانید به راحتی در منزل خود اریکا را تکثیر کنید.گیاه اریکا به دو طریق بذر و جداسازی پاجوش از گیاه مادری قابل تکثیر است.